środa, 26 stycznia 2011

Rogaliki z nadzieniem makowo-bakaliowym

Moje kochane ciasto francuskie, które można wykorzystać na wiele sposobów. Parę lat temu w okresie poświątecznym zapowiedzieli się goście, a nie miałam już świątecznych ciasteczek do poczęstowania. Był to rok, kiedy grudzień miałam zapełniony wyjazdami i nie piekłam, a na święta miała to czym mnie siostra poratowała. Tak więc na szybko potrzebowałam coś z niczego. W moich zapasach miałam ciasto francuskie, puszką masy makowej i mnóstwo różnych bakalii. I tak powstał ten przepis z potrzeby chwili.



Składniki: 2 opakowania ciasta francuskiego
1 puszka masy makowej

1 jajko

bakalie według uznania

 
Do gotowej masy makowej można dodać trochę rodzynek, migdałów, orzechów włoskich, olejku migdałowego i pomarańczowego, suszonych moreli, kandyzowanej skórki pomarańczowej, miodu itp. Gotowe ciasto francuskie pokroić na trójkąty. Każdy z nich wypełnić masą makową. Rolować trójkątne kawałki ciasta, po zwinięciu lekko zagiąć końce do wewnątrz. Przed włożeniem do pieca każdy rogalik posmarować rozbełtanym jajkiem. Rogaliki wykładać na blachę do pieczenia wyłożona matą silikonową lub lekko pokrytą tłuszczem i oprószoną bułką tartą. Piec przez 20 minut w temperaturze 200 stopni .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz