piątek, 2 września 2011

Sałatka z ogórków na zimę

Sałatkę robiłam po raz pierwszy, a przepis na nią dostałam w ubiegłym roku od mojej cioci. Będąc u niej późną jesienią zostałam poczęstowana sałatką z ogórkiem przy obiedzie i bardzo mi posmakowała. Jakby mogło być inaczej, od cioci wyszłam już z przepisem. Niestety ze zrobieniem musiałam poczekać do tego roku, bo nie był to już sezon ogórkowy. Sałatka zrobiona i gotowe słoiczki powędrowały już do piwnicy i będą w zimie do obiadu jak znalazł. 


Składniki:
4 kg ogórków
1,5 kg marchwi
1,2 kg cebuli
1,2 kg papryki
2 główki czosnku
Zalewa:
1 szklanka octu
1 szklanka cukru
1 szklanka oleju
3 płaskie łyżki soli
2 łyżki pieprzu
Ogórki umyć, obrać i pokroić na plasterki. Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Marchewkę obrać i zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Paprykę oczyścić z gniazd nasiennych i pokroić w kostkę lub paski. Czosnek obrać i pokroić na plasterki. Wszystkie warzywa wrzucić do dużej miski i wymieszać. Przygotować zalewę z octu, oleju, cukru, soli i pieprzu. Składniki sałatki dokładnie wymieszać z zalewą i zostawić na 2 godziny w chłodnym miejscu. Następnie nałożyć do słoiczków i pasteryzować 15 min.

6 komentarzy:

  1. Bardzo lubię tego typu sałatki. Sama nigdy nie robiłam, ale mam przemiłe doświadczenia z sałatkami robionymi przez moją babcię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy takiej nie jadłam i tym bardziej nie robiłam. Ciekawa jestem, jak by mi smakowała. Bardzo lubię wszelkiego rodzaju przetwory wyszperywać z piwnicy, dlatego moja ciekawośc tym bardziej rośnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio robiłam surówkę z ogórków, papryki i cebuli. Tę też zapisuję i z chęcią wykorzystam przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma jak swoje przetwory :) Są najlepsze.
    Zapraszam na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zalewę gotujemy a potem studzimy i zalewamy sałatkę?

    OdpowiedzUsuń
  6. ja zalewy nie gotowałem. wczoraj zrobiona. spróbowana. rewelacja.
    super prosty przepis. Polecam.

    OdpowiedzUsuń