poniedziałek, 12 września 2011

Muffinki z owocami leśnymi

Na niedzielę zrobiłam muffinki z owocami leśnymi. Lubię się bawić kolorami i tym razem dodając jogurt z owocami leśnymi do ciasta i dodatkowo same owoce sprawiłam, że ciasto przed upieczeniem miało piękny kolor jasno fioletowy. Za to po upieczeniu niestety już nie miały muffinki w środku tego pięknego koloru, za to przybrały odcień lekko niebieskawy.
Znoszę ostatnio po troszkę z ogrodu owoców, raz to są maliny, raz, jeżyny, to znów resztka borówek czy troszkę poziomek. Niestety jest to w ilościach śladowych, na szczęście na muffinki w sam raz. Szkoda, że na większe ciasto jest tego stanowczo za mało.



Składniki:
1 3/4 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1/3 szklanki oleju
1/3 szklanki mleka
1 mały jogurt z owoców leśnych
1 jajko

owoce leśne czyli maliny, jagody, jeżyny, poziomki itd
Piekarnik rozgrzać do temp 200 st C. Blachę do muffinek wyłożyć papilotkami. W misce połączyć suche składniki czyli mąkę, cukier, proszek do pieczenia i sodę. Mokre składniki czyli olej, mleko, jajko i jogurt wymieszać i wlać do suchych składników, dodać jagody, poziomki i jeżyny. Wymieszać wszystkie składniki i nałożyć do foremki. Na górę na każdej muffince położyć po 4 maliny. Piec 20 minut.

8 komentarzy:

  1. Jeżyny właśnie czekają na zbiór ;-) Na pewno są wspaniałe te Twoje babeczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają uroczo! Z taką ilością owoców muszą być przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniałości. widać jak smaczna musiała być skórka. ostatnio do muffinek dodalam zamiast oleju - topione masło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muffinkowo mi.. ;-) Ewelinko ja robiłam wczoraj gruszkowo cynamonowe. Wyszły wspaniale, pewnie jutro zamieszczę przepis :)
    Zazdroszczę Ci ogrodu.. ja mam tylko balkon a i tak nie mogę na nim trzymać żadnych roślinek bo zaraz pies mi wykopuje roślinki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Droga Ewelino,

    Właśnie odkryliśmy Twój blog, który bardzo nam się spodobał. Chcielibyśmy zaproponować Ci możliwość publikacji wpisów z Twojego blogu na naszym portalu dla kobiet toteż prosimy o kontakt e-mailowy, żebyśmy mogli przesłać Ci szczegóły naszej oferty.

    Z góry dziękuję,

    Justyna,
    Redakcja Ladiva.pl
    jdomieniecka@kankan-group.com
    http://www.ladiva.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję bardzo za komentarze
    Kubełek Smakowy wszystkie owoce są z mojego ogródka
    Agnieszko owoce leśne zawsze były moimi ulubionymi owocami
    Vanilla jak najbardziej można dać topione masło, ale ja jestem za leniwa i łatwiej nalać trochę oleju niż bawić się z topieniem masła. :)
    Grażynko gruszkowo - cynamonowe muffinki muszę się skusić

    OdpowiedzUsuń
  7. Avelinko Droga, jeszcze chwila i wsiadam w pociąg.... Lepiej zarygluj drzwi :D

    OdpowiedzUsuń