środa, 3 sierpnia 2011

Sałatka królewska

Sałatka królewska należy do moich ulubionych sałatek. U mnie w domu nazywana jest sałatką z Reala. Nazwa wzięła się od hipermarketu Real. Ładnych parę lat do tyłu, w czasach kiedy u nas w mieście jedynym marketem był Real, a markety nie rosły jeszcze jak grzyby po deszczu, czasem robiliśmy tam zakupy. Raz w miesiącu całą rodziną robiliśmy sobie wycieczkę, pooglądać co mają nowego. Jednym z produktów, które tam kupiliśmy była sałatka na wagę o nazwie "Królewska". Tak bardzo nam posmakowała, że później często kupowaliśmy choćby mały kupeczek. Za którymś razem stojąc przed ladą z sałatkami i czekając na ekspedientkę zauważyłam koło misy z sałatką spis składników, który spisałam sobie na chusteczce higienicznej. Do tego czasu sałatkę robię sama i już nie muszę po nią jechać do Reala.
Dodam jeszcze, że do tej sałatki nie używam żadnych przypraw. Dziwne jak na mnie, gdyż uwielbiam dobrze doprawione potrawy. Tym razem jednak nie jest to potrzebne, gdyż połączenie tylu różnych smaków daje sałatce wyjątkowy smak. Do sałatki używam sosu majonezowego, jeśli go nie macie to można go zastąpić rzadkim majonezem. Jednak sałatka lepiej smakuje z sosem majonezowym, który bez problemu można kupić w marketach.

 

Składniki:
1 puszka kukurydzy
1 puszka ananasa
1 słoik selera
1 por
4 jajka
200 g szynki
sos majonezowy
Kukurydzę i seler odsączyć z zalewy. Krążki ananasa wyciągnąć z puszki i pokroić w drobne kawałki. Białą część pora umyć, przekroić wzdłuż na ćwiartki, a następnie drobno pokroić. Jajka ugotować, obrać i pokroić w kostkę. Szynkę pokroić w kostkę. Wszystkie składniki sałatki połączyć i wymieszać z sosem majonezowym. Sałatka ma tak bogaty smak, że nie wymaga dodatkowych przypraw.

5 komentarzy:

  1. takie niby nic a jednak COŚ :) pozdrawiam :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatka mojej Mamy i "Teściowej", gości na wszystkich rodzinnych imprezach! Ciekawym dodatkiem jest por, bo ani jedna, ani druga go nie dodaje. Czasami natomiast sałatkę tą wzbogacamy o brzoskwinie z puszki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z brzoskwiniami tej sałatki to jeszcze nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  4. moja ulubiona sałatka .....zaraz zaczynam robić...

    OdpowiedzUsuń
  5. sałatka również dobra z dodatkiem makaronu (tych malutkich gwiazdek). :)

    OdpowiedzUsuń