niedziela, 28 sierpnia 2011

Domowy ketchup pikantny

Jednym z przetworów, który jest dla mnie bardzo ważny jest pikantny ketchup pomidorowy. Nowe zapasy mam już zrobione, więc mogę zabierać się do gotowania. Z ketchupu korzystam nie tylko do grzanej kiełbasy, robię na obiad parę rzeczy z jego wykorzystaniem jak na przykład zupę, czy karczek, ale o tym będzie później, jak będę miała zdjęcia to pojawią się stosowane wpisy na blogu. 
Z podanych poniżej składników wychodzi ketchup pikantny, jeśli nie przepadacie za pikantnymi potrawami to pomińcie pieprz cayenne oraz zmniejszcie ilość musztardy i imbiru czyli składników które zwiększają ostrość potrawy.


Składniki:
3 kg pomidorów
1/2 kg jabłek
1/2 kg cebuli
1 szklanka octu jabłkowego 5%
100 g cukru
2 łyżki musztardy
1 łyżeczka cynamonu
1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka imbiru
1 łyżeczka słodkiej papryki
1 łyżeczka ostrej papryki
1 łyżeczka gorczycy
1 łyżeczka kolendry mielonej
2 łyżeczki pieprzu ziołowego
1/4 łyżeczki pieprzy cayenne

Pomidory pokrajać na ósemki i usunąć gniazda nasienne. Cebulę obrać, a z jabłek usunąć gniazda nasienne. Cebulę i jabłka pokroić w półplasterki. Do dużego garnka z grubym dnem wlać ćwierć szklanki wody, wrzucić cebulę, jabłka i pomidory. Gotować na wolnym ogniu ok pół godziny i zmiksować na gładką masę. Dodać cukier, ocet jabłkowy, musztardę oraz przyprawy i gotować dalej około godziny na wolnym ogniu i co chwilę pomieszać aby się nie przypaliło. Zostawić pod przykryciem na całą noc i następnego dnia gotować jeszcze ok pół godziny. Przełożyć do wyparzonych słoików i pasteryzować przez ok 15 min.    

6 komentarzy:

  1. Muszę, muszę spróbować! Mój mąż jest nieuleczalnym fanem ketchupu, dodaje go nawet do schabowego (jak nie patrzę). Na pewno by się ucieszył jakbym mu zrobiła takie zapasy.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja nie dodawałam nigdy jabłka do domowego ketchupu... Muszę wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda wspaniale. U mnie niestety korzysta się z gotowców bo nie ma miejsca na domowe przetwory :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny ketchup:) może go zrobię, bo mam dość sporo pomidorków (cały tunel foliowy:) pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  5. pikantny domowy ketchup - pycha, muszę kiedyś zrobić wg Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, nigdy sama nie robiłam domowego ketchupu! Super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń