poniedziałek, 16 maja 2011

Muffinki bananowe

Przedstawiam muffinki bananowe, zrobiłam je gdyż znów mam nadwyżkę bananów. Gdy ostatnio byłam na zakupach w Auchan to była promocja i wzięłam dwie dorodne kiście bananów i teraz kombinuję co z nich zrobić. Był już koktajl z użyciem banana, więc przyszedł czas na bananowe muffinki. Wyszły bardzo smaczne, gdyż rodzinka zjadła je w pierwszej kolejności, mimo, że były też inne ciasta do wyboru.


Składniki:
1 3/4 szklanki mąki
3/4 szkalnki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1/2 szklanki mleka
1/2 szklanki oleju
1 jajko
1 banan
rodzynki
groszki z białej czekolady.
Banan obrać i zmiksować na papkę. Suche składniki czyli mąkę, cukier, proszek do pieczenia i sodę wymieszać w jednym naczyniu. W drugim naczyniu wymieszać mokre składniki czyli mleko, olej i jako. Połączyć suche i mokre składniki, dodać banana i wcześniej namoczone rodzynki. Na blasze do pieczenia muffinków ułożyć papilotki i napełnić ciastem. Każdą babeczkę posypać groszkami z białej czekolady. Piec 20 minut w nagrzanym piekarniku do temp 200 stopni C. Smacznego.

10 komentarzy:

  1. mmm... bananowe sa pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. takie mufinki to wiadomo ,ze pyszne są
    Ja bardzo lubię bananowe wypieki

    OdpowiedzUsuń
  3. Bananowe to bym zjadła zaraz:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ile muffinek!
    jak jedną porwę, chyba sie nic nie stanie xd

    OdpowiedzUsuń
  5. banan w wypiekach to naprawdę dobre rozwiązanie! Też bym po taką sięgnęła z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny blog, wszytsko wygląda bardzo apetycznie!
    zapraszamy do siebie, mam nadzieje że znajdziesz u nas wiele ciekawych porad i inspiracji
    I niech nazwa Was nie zmyli, młoda mama też może dobrze gotować ;)
    www.aktywnemacierzynstwo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tez uwielbiam bananowe! Bardzo mi się spodobało, jak groszki z białej czekolady zrobiły kropeczki na wierzchu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż chce się jeść :)a bananowe smaczki to szczególnie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam pyszne pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń