sobota, 5 lutego 2011

Łosoś gotowany na parze z warzywami

Miałam kiedyś łososia i nie wiedziałam co z nim zrobić. Szukałam pomysłu w internecie i spodobało mi się kilka przepisów, ale żaden nie był tym który akurat chciałabym zrobić. Tak więc wykorzystując pomysły z trzech różnych przepisów wyszedł mi nazwany przez moją rodzinę "Łosoś na zapałkach". Pierwszy raz byłam na tyle durna, że siedziałam i krajałam marchewkę, pietruszkę i seler na zapałki, od następnego razu korzystałam już z gotowych mrożonek z Hortex-u. Bez wysiłku w pół godziny mam gotowy i bardzo zdrowy obiad lub kolację.



Składniki:
500 g świeżego łososia
450 g Włoszczyzna paski Hortex
4-6 listków kapusty pekińskiej
1 kostka rosołowa
2 łyżeczki vegety

Łososia oczyścić, wyjąć pęsetą ości, tępą stroną noża zestrugać łuski. Tak przygotowaną rybę pokroić na mniejsze porcje. Przygotować naczynie do gotowania na parze. Do dolnego wlać wodę, zagotować i wrzucić kostkę rosołową. Dno górnego naczynia - u mnie durszlak - wyłożyć liśćmi kapusty pekińskiej, tak aby pokryły całe dno, po ugotowaniu liście wyrzucam. Na kapustę pekińska wrzucić mrożoną włoszczyznę czyli marchewkę, pietruszkę oraz seler i posypać łyżeczką vegety, gotować na parze 10 min. Następnie na włoszczyźnie poukładać kawałki łososia i posypać je drugą łyżeczką vegety. Dalej gotować jeszcze 10 min. Po tym czasie delikatnie przełożyć włoszczyznę i łososia na talerze i można serwować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz