środa, 21 grudnia 2011

Ciasteczka czekoladowe w cukrze pudrze

Długo się zabierałam za zrobienie ciasteczek czekoladowych w cukrze pudrze. Przepis na nie mam od dawna, ale bałam je zrobić, że mi nie wyjdzie ten wspaniały marmurek na ciasteczkach. Robiłam kilka podejść i zawsze rezygnowałam i piekłam coś innego. W końcu udało mi udało je upiec i wcale nie było to takie trudne. Wyszły bajecznie, ten marmurek na górze robi niesamowite wrażenie, a zaraz po wyjęciu z pieca po prostu rozpływały się w ustach. 
Należy pamiętać, że masa na ciasteczka musi być mocno schłodzona, bo inaczej cukier puder się rozpuści i nie osiągnie się tego pięknego efektu marmurku. 

 

Składniki:
225 g czekolady gorzkiej
110 g masła
2/3 szklanki cukru
1 2/3szklanki mąki
3 jajka
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
szczypta soli
cukier puder do obtoczenia

W kąpieli wodnej rozpuścić masło i czekoladę, mieszać tak długo aż nie będzie grudek, pozostawić do schłodzenia. Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę z dodatkiem szczypty soli. Dalej ubijając stopniowo dodawać cukier, a później po jednym żółtku. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Do do ubitej masy dodać schłodzoną czekoladę i mąkę z proszkiem i ekstrakt wanilii. Wszystko delikatnie wymieszać i schować do lodówki na noc. Z mocno schłodzonej masy formować kulki i obtoczyć je w cukrze pudrze. Piec w rozgrzanym piekarniku ok 12 min w tempo 180 stopni C.

6 komentarzy:

  1. Są wspaniałe :) Piekłam je już kilka razy i zawsze znikały w mgnieniu oka!

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasteczka które podbijają serca blogerek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam te ciasteczka, piekłam je już wielokrotnie i za każdym razem zachwycają mnie smakiem:)
    Zdrowych, wesołych Świąt oraz szczęśliwego Nowego Roku życzę:) pozdrawiam Jolanta Szyndlarewicz

    OdpowiedzUsuń
  4. ja jeszcze ich nie piekłam, bo również się boję, że coś pójdzie nie tak ;) skoro to nie jest takie trudne trzeba w końcu się przemóc :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wesołych, spokojnych świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję bardzo za życzenia

    Zachęcam Was do pieczenia i dziękuję za komentarze.

    OdpowiedzUsuń