poniedziałek, 27 grudnia 2010

Ciasteczka Odcisk palca

Ta bardzo ciekawa nazwa przepisu w spisie ciasteczek na jednej z angielskich stron bardzo mnie zaintrygowała. Dodatkowo ciekawy jest też sposób wykonania. Postanowiłam spróbować je zrobić, gdyż nigdy wcześniej nie obtaczałam ciasteczek w pianie białka i orzechach. Zrobiłam je po raz pierwszy w tym roku, ale na stałe zostaną w ciasteczkowym świątecznym menu. Jeszcze świeżutkie zaraz po upieczeniu, wprost znikały z talerza. Choć można je przechowywać około tygodnia to jednak najsmaczniejsze są zaraz po upieczeniu. Mam sporo orzechów włoskich, więc nie wahałam się i szybko zabrałam się do zrobienia nowych ciasteczek. Smacznego.


Składniki:
250 g margaryny
100 g cukru
2 duże jajka
1 łyżeczka ekstraktu wanilii
260 g mąki
1/8 łyżeczki soli
200 g orzechów
1 szklanka marmolady

W misce ubić margarynę i cukier na puszystą masę. Dodać żółtka i ekstrakt wanilii (zamiast ekstraktu można dodać cukier waniliowy) i połączyć z masą. W osobnej misce połączyć mąkę i sól. Dodać do masy i wymieszać, aż powstanie jednolite ciasto. Jeśli jest zbyt miękkie, aby robić kulki, włożyć do lodówki na około 30 minut.
W małej misce ubić białka na sztywną pianę. Orzechy - a mogą to być orzechy lakowe, migdały, orzechy pekan lub orzechy włoskie - posiekać na drobne kawałeczki i dać do drugiej miseczki lub na talerzyk. Z ciasta zrobić małe kuleczki, każdą obtoczyć w pianie z białek a następnie w orzechach. Układać w odstępach ok 2.5 cm na blasze. W każdej kuleczce zrobić kciukiem lub końcem drewnianej łyżki wgłębienie, które napełnić około 1/2 łyżeczki marmolady np różanej. Piec w nagrzanym piekarniku w temp 180 stopni C około 13-15 min, aż ciasteczka się zarumienią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz