sobota, 29 stycznia 2011

Sałatka wileńska

Zrobiłam niedawno sałatkę wileńską. Połączyłam dwa przepisy, mój dawny i przepis wstawiony na forum przez Mariannę. A wyszło mi coś takiego jak na załączonym obrazku. Dawno tej sałatki nie robiłam, a wychodzi bardzo tanio, za parę złotych mamy wyśmienitą potrawę. Do tej sałatki można dołożyć ziemniaki i majonez zamiast oleju, wówczas sałatka będzie jeszcze bardziej sycąca. Z podanych proporcji wychodzi duża misa smacznego jedzenia.




Składniki:
4 ugotowane buraki
3 filety śledziowe w oleju
1 puszka białej fasoli
200 g kapusty kiszonej
2 małe cebule
2-3 łyżki oleju
1 łyżeczka musztardy
sól, pieprz

Buraczki ugotować, obrać i pokroić w kostkę. Śledzie odsączyć z oleju i pokroić na paseczki. Fasolkę odsączyć z zalewy na sitku, przepłukać zimną wodą. Cebule drobno posiekać. Pokroić na drobno kiszoną kapustę, a jeśli jest bardzo kwaśna, wcześniej przepłukać ją zimną wodą i mocno odcisnąć. Połączyć buraki z fasolą, śledziem, kapustą i cebulą, dodać olej, doprawić solą i pieprzem, wymieszać.

1 komentarz:

  1. Uwielbiam tą sałatkę- ale nie wiedziałam że to sałatka wileńska:)Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń