sobota, 22 stycznia 2011

Pasta twarogowo - ogórkowa

Nie raz zastanawiamy się co zrobić na śniadanie, szukamy pomysły, żeby urozmaicić codzienne menu. Czasem mnie coś najdzie i wymyślam potrawy na bazie innych potraw, które wcześniej robiłam lub gdzieś jadłam. Tym razem miałam w lodówce za dużo ogórków, a przecież nie można codziennie robić mizerii, więc rodzinka dostałam na śniadanie pastę zrobioną z twarogu i ogórka.


Składniki:
1 ogórek zielony
250 g twarogu
1 łyżka majonezu
gruby plaster cebuli
sól, pieprz

Ogórek obrać, przekroić na pół i łyżeczką usunąć środek ogórka tą część z pestkami. Jeśli zostawimy środek ogórka to pasta będzie za rzadka. Ogórek ścieramy na dużych oczkach, cebulę - kawałek o grubości około 1 cm, kroimy w drobną kostkę, twaróg rozdrabniamy widelcem. Do miseczki z twarogiem dodajemy ogórka, cebulę, majonez i przyprawy, mieszamy dokładnie widelcem i nożem smarować kanapki.
Natomiast jeśli mamy blender i chce nam się go wyciągnąć z szafki to ogórek wrzucamy do blendera, wraz z kawałkiem cebuli, mielimy na niebyt drobne kawałeczki. Dodajemy kostkę twarogu, majonez oraz przyprawy, mieszamy i gotowe, możemy jeść. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz