czwartek, 27 stycznia 2011

Brzoskwiniowe torciki z ricottą

Dawno dawno temu usłyszałam w telewizji przepis na Brzoskwiniowe torciki z ricottą, który od razu zrobiłam i zapisałam w notatkach i tak na stałe zagościł w moim słodkim menu. W tym przepisie wykorzystany został ser rocotta. Przyznam się, że wcześniej go nie znałam i nie wiedziałam czego się spodziewać. Ser ricotta okazał się bardzo normalnym serem i niczym mnie nie zaskoczył, nie miał żadnego dziwnego smaku, zapachu. Ricottę można bez problemu kupić w markecie, więc nie ma konieczności nad kombinowaniem zastępczego sera, a dla tradycjonalistów napisze, że można go zastąpić twarożkiem śmietankowym. Można wykorzystać różne owoce jak wiśnie, jagody itd. ale ja zawsze robię z brzoskwiniami.
Przepis jest podany na 8 ciasteczek, za to w puszce brzoskwiń najczęściej jest 12 połówek, więc wykorzystuję 1,5 opakowania ciasta francuskiego i robię 12 ciasteczek, trochę cieniej smaruję masą serową, żeby mi starczyło na wszystkie ciasteczka. Zawsze można te cztery połówki brzoskwini zjeść albo wykorzystać do czegoś innego.



Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego (225g)
250 g ricotty
50 g cukru
40 g masła
2 jajka
1 puszka brzoskwiń

Ciasto francuskie pokroić na kwadraty wychodzi 8 szt. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i plastry ciasta ułożyć na papierze lub tak jak ja wykorzystać podkładkę silikonową. Na każdym kawałku ciasta ostrym nożem naciąć koło w odległości ok 1 cm od brzegu.
Jajka ubić z cukrem na puszystą masę, dodać masło i ser. Powstałą masą serową rozsmarować na cieście w środku wyciętych kręgów. Owoce brzoskwiń odsączyć z zalewy i poukładać po całej połówce brzoskwini na masie serowej. Piec ok 20 min w temp 225 st C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz