niedziela, 4 listopada 2012

Czosnek w miodzie

Jak to mówią podróże kształcą. W czasie mojego tegorocznego pobytu w Chorwacji miałam okazję skosztować ich miodów, nawet sobie przywiozłam miód lawendowy. W czasie degustacji mieliśmy okazję skosztować miodu z różnymi dodatkami, między innymi degustowałam czosnek w miodzie. Doszłam do wniosku, że mogę wykorzystać w kuchni bardzo ciekawe połączenie słodkiego miodu z czosnkiem. Mam własny czosnek z ogrodu i gdy na jesieni rozrywam główki czosnku i wybieram wówczas dorodne ząbki do sadzenia to zostaje mi sporo drobnicy. Postanowiłam wykorzystać je w inny sposób niż zwykle. 
Czosnek w miodzie nadaje się do jedzenia jak przekąska lub też można go dodawać do przygotowywanych potraw z mięsa, jak np karczek w miodzie  z czosnkiem, o którym napiszę później.
Przypomniało mi się jeszcze jedno zastosowanie. Czosnek w miodzie w połączeniu z sokiem z cytryny jest świetnym środkiem na jesienne przeziębienia.

 

Składniki:
czosnek
płynny miód
małe słoiczki 

Ząbki czosnku obrać i włożyć do wcześniej przygotowanych małych słoiczków. Stopniowo po łyżce wlewać miód do pełna. Słoiczki zakręcić i przechowywać w lodówce. 

2 komentarze: