sobota, 26 listopada 2011

Surówka z kiszonej czerwonej kapusty

Po dłuższej przerwie spowodowanej brakiem czasu wracam do pisania. Tym razem prezentuję prosty przepis na surówkę z kiszonej czerwonej kapusty. Surówka ta jest doskonała jako dodatek do obiadu. Świetnie się sprawdza do drugiego dania w towarzystwie różnych mięs. Polecam ją każdemu kto lubi kwaśny smak.


Składniki:
30 dag kiszonej czerwonej kapusty
1 cebula
2 ogórki konserwowe
sól, pieprz, cukier
1-2 łyżki majonezu
Kapustę pokroić na mniejsze kawałki. Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę. Ogórki zetrzeć na tarce na dużych oczkach lub pokroić w kostkę, podobnie jak cebulę. Składniki sałatki wymieszać, doprawić do smaku solą, pieprzem i cukrem. Połączyć z majonezem i można podawać.

3 komentarze:

  1. kiszona czerwona kapusta?
    nie słyszałam o takiej!

    OdpowiedzUsuń
  2. czasem się zastanawiałam, dlaczego kisimy białą kapustę a czerwonej nie... Dzięki Tobie już wiem, że i czerwoną można ukisić. Dziękuję :) Teraz czas spróbować w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama nie kisiłam jak do tej pory czerwonej kapusty, bo białą kiedyś się zdarzało, tylko ją kupuję. A o tym, że jest takowa to też dowiedziałam się przypadkiem, oglądając co mają ciekawego w markecie do drugiego dania, nic nie trafiłam to poszłam po białą kiszoną kapustę, a wzięłam do wózka czerwoną :). Od tej pory co jakiś czas kupuję 1 kg wiaderko.

    OdpowiedzUsuń